Friday, March 12, 2010

Imbas Kembali Saat Keguguran

Sedih bila ingat janin aku 6 minggu tu terkuar dari *situ*...bila aku imbas balik kejadian tu....
seminggu sebelum kejadian:

seminggu sebelum kejadian, memang aku ada rasa sakit perut.tapi aku langsung tak syak pape.mane la aku tau kan.aku ingt biasa2 jek.tapi ,implikasinya sampai aku tak basuh baju seminggu...memang sakit perut jek seminggu tuh...

malam sebelum kejadian:
masa mandi sebelum maghrib tu, aku terkejut sebab ada kuar darah ...x banyak..cikit jek...tapi x syak pape lg...n x bape sakit perut....so..aku wat cam biasa jek...

hari kejadian:
masa pagi tu, aku siap g kajang agi ngan aida tau..siap beli kasut,makan kfc bagai ...tapi masa pilih kasut tu aku dah cakap2 gak ngan aida...uh, sakit perut la....tapi masih x fikir pape...petang tu siap g kelas agi tau...balik kajang tu....g kelas tau tak..ha...tapi masa tu macam dah sakit gilek...ecah n aida yg banyak tau pasal ni..bile aku cite aku sakit perut n semalam kuar darah, diorng memasing msg n kol mak memasing yang mana mak memasing penah gugur....meng diorg tol2 amek berat kat aku..sayang korang mmmuahhh..mmmmuah...hm....balik kelas tu, aku terasa nk buang air...sekali kau,kat bilik ayor tu la kuar seketu janin yang dah nampak agak berbentuk cam kepala gitu..tpi lom ada tgkorak la..just seketul darah...adus...aku dok lama dalam bilik air tuh...banyak sesangat darah ...uh,...semana ni..aku basuh mendalah tu n aku bawak masuk bilik...letak atas tisu kfc...huhu...aku tak tau nk wat pe ni...aku kol suami aku...dia mntk tunjuk ajar dari ustaz2 kengkawan dia...so,aku mntk tulun kawan blok aku untuk tanam janin tu kat belakang kolej...uh,...masuk u anak aku..hehe..hm..sedihnya jgn cakap..memula nangis cikit jek..sebab aku tau tu belum rezeki aku...tetiba aida kol, dia nangis,aku pon ngs..uh...dah jadi gedung tangisan dah...


memalm tu, aida n ecah dtg teman aku kat bilik sementara tggu suami amik sok paginya...tq bebanyak kat korang...aida n ecah...aku sayang korang dunia akhirat .....amin..tu jek la entry yg aku mampu tulis memandangkan ramai yg tanya aku cemana aku le gugur




ecah n aida...i luv u so much...cayang korang

3 comments:

chugie said...

aduhai lah.. ngeri gak membacanye.. apepun, sehalanye dah tersurat.. bawak bersabar ye!

mystory said...

mekasih chugie...x pela...saya redha...ini sume kehendaknya...

ieyza said...

farah....sumer yg terjadi pasti ader hikmahnyerr...akk 3 kali gugur sebelum dapat nisa n baru2 nie akk gugur lagi...
kesimpulannya...Allah lebih mengetahui apa yg sepatutnya kiter terima dari DIA.....