Monday, March 15, 2010

Petua Untuk Bakal Pengantin

Ada satu perkara yang aku dah lama nak tulis..tapi asyik la lupe.hm. pasal satu tradisi ke, petua ke aku x tau la.yg penting aku dah wat jugek petua tu.Hm, sape yg belom kawin angkat tgn!!!!huh..korang dengo sini eh...cewah..cam guru beso lak..hm...kata orang tua2 kalo majlis kawin korang x nak berlakunya ujan, korang kene wat ni....


campak *segitiga bermuda* korang atas bumbung umah korang...yg penting,harusla *segitiga tu* yg baru pas dipakai.jangan basuh weh...korang campak ar bende tu atas bumbung..t x ujan..tol ke?huhu..nk kata tol tu kang aku ni khurafat plak...bukan ke hujan tu anugerah allah..bleh plak *segitiga bermuda* tu jadi penghalang ujan..pelik gek aku...


yg penting, masa aku kawin dulu, aku buat. sebab umah aku ramai nenet2 n owang tua2 yg memg berpegang ngan mende2 cam ni...aku kalo buleh nak jek ceramah kat citu.tapi mak aku bleh plak amik aku punya *segitiga bermuda tu* dalam mesin basuh pas aku mandi pagi nk nikah tu n campak atas bumbung...

huit...memg x ujan..tapi ada gerimis jap..ujan rahmat jap masa pgntin laki sampai...huh...petua tu berkesan ke pada korang...

apa yg penting, jgn sampai org kampung mabuk n pengsan bau korang punya *segitiga bermuda * tu okeh?

p/s:kalo boleh hapuskan amalan yang boleh rosakkan akidah tu, hapuskanlah ok..kuasa allah x sape leh lawan.

7 comments:

siti nurkhijah said...

salam.. akak follow balik yer..
tq coz jadik follower ke100

mystory said...

hehe..same2..kebetulan tu kak...nk bg adiah eh?hehehe..gurau jek..tq eh follow

FyZa said...

huhu..iyaka..kndri sy aitu x wat pun..tp alhamdulillah x ujan pun..^^,

Mia-Ina said...

ish...lain mcm je..boleh ke buat...x berani la..percaya pd ketentuan allah je la..tu yg maha benar

Daddy Zuki said...

Salam,

maybe kebetulan aje hujan tu x turun... alah..kalau hujan pun, cepat2 la masuk ke dlm umah. tq sbb follow daddy. so daddy folo balik. thanks for ur compliments.

Ismail Othman said...

Samelah rumah kita fara time akak2 dulu la,Susah nk caye tp yela kan,dh owng2 tua yg swoh wat gtu ek fara..huhu sbnrnyer care toh just syarat tok kita berusaha mnghndari hujan toh,slain berdoa,turun or tak tu semua ketentuan ALLAH yg pasti kita dh berusaha ngan cr yg agak pelik..huhu
nk kongsi lagi 1 tips owng2 tua,
kadg2 ade yg tkot nk cmpk segitiga bermuda dieowng toh,tokpah akan swoh idopkan plita siang2 time majlis toh,letak kat dapr,
trylah kalaw takot or segan nk campak segitiga bermuda toh,selamat mencuba..hehe

mystory said...

ehehe...biasa la...kalo uma yg asa org2 tua, akan ada la petua yg pelik2 nnti