Friday, March 12, 2010

prosedur untuk wat IC baru (hilang or kes tertentu)

Pagi-pagi agi aku dah siap nak g kajang wat report n wa ic baru. Bus tibe pon sedang elok jek.aku turun pejabat, amik barang, bus pon datang juge.maka naikla aku rapid kl T430 (ukm-kajang).aku naik dulu sebab bus ke kolej aku dulu.aida plak tggu kat kolej dia.nasib bek ada aida.dia n ecah salu sgt tolong aku.ecah x pat itot coz ada project sains.


Hm,smpai kat hentian kajang kitorang turun sebab ingat nak wat report kat balai polis situ, upenya tu bukan balai polis, tapi lebih pada pondok polis....jadi,abang n akak-akak polis hentian kajang yang baik dan peramah tu pun soh kami g ke kajang or sungai tangkas wat report.kami tggu bus semula nk ke kajang...huhu...x pela..sabo sikit eh..allah nk latih sifat sabo aku tu...so, aida nampak bus kontot, kitorng naik jek.x tny pom nk g ane.tetibe bus tu belok kanan..aik..patah balik bas ni.x kan nk g bangi kot...waduh...kitorang kalut2 ni pom tekan loceng benti kat ktm ukm.tggu bus agi..nk ke pekan kajang ok..wah..sulitnya rasa...nampak bus...naik le gamaknya....n alhamdulillah sampai ar kat pekan kajang.terus menuju ke balai polis.u alls nampak x bangunan santek semacam tu..kaler kegemaran aku..tersergam indah balai tu.cam gerun jek aku nk g balai.x penah g seh.cuak ar.

sesampai kat sana, lengang.x ada owang...relax sikit kakak n abg polisi tu...ada kakak ni, dok panggil aku.n aku cakap ar bk report ic ilang.dia amik report aku.sangat baik n peramah.skali dia tgk alamat aku, upenya mak metua dia sekampung daa ngan aku...baik sgt kakak polis tu...suke, suke...dah wat report..x kene bayo ok...ni la hasilnya

yo ho..da ciap report aku tny nk kene bayo bape .dia kate x yah bebayo pom.kalo ada melibatkan lesen baru kene bayo.tu pon 2 hengget jer.pas kuar balai lak, perut aku nyanyi lagu cindai..perut aida lak nyanyi lagi menatap matamu..haha..lapo daa...aida nampak kfc,ajak aku g mam kat sana..so nk order,cam pelik ar x ada snack plate n benda2 biasa bebagai.yg ada sume set b.fast...yuhu...aku order jek nasi lemak..10 hengget ma.siap ngan air ar..aida agi ar..nk jugek snack plate...siap tny chessy wedges agi...dak tu kata x ada..moncong sedepa kami...u alls tgk ar...segini je 10 hengget..kalo mam kat kedai depan tu, baru 3 4 hengget kot..

yuhu...erk...dah kenyang..alhamdulillah..teruskn journey...nek bus kontot abgla(abg bangla) yg tadi kitorg silap nek tu, dia leh cam ek..siap nanya.tadi salah bus eh...tny memacam soklan lak dia..bebagai la abgla tu.huh...turun hentian kajang nk p JPN lak. Tingkat 3 okeh..sangat lengan.urusan cepat dan mudah.g kaunter amik giliran, dia tanya aku.nape.aku cakap nk wat ic baru n nk wat rayuan guna kad pelajar..dapat murah ceket ar.isi borang,bagai....potostat kad pelajar n amik no lagi, tiba giliran, tup tap tup tap...g kaunter amek gambo, siap...





ic sementara aku.hohoho lega den..dah ciap urusan.kalo x takut jek owang guna ic aku tok tujuan x berpaedah...huhu....kesimpulannya..



PROSEDUR UNTUK BUAT IC BARU (HILANG ATAU KES TERTENTU)


1.wat report kat balai polis terdekat
(free kalau x libatkan lesen and bagai2.)
rm2 kalau melibatkan lesen n bagai2 tu)



2.pergi ke JABATAN PENDAFTARAN NEGARA TERDEKAT
(bayaran RM 110 untuk pertama kali hilang and makin mahal kalau hilang yang seterusnya)
sila bagitau sekiranya u alls adalah pelajar.dia akan bagi borang rayuan tok dapat diskaun ar kiranya.jangan lupa bawak skali kad pelajar ke segala bagai.so.pelajar dapat diskaun and kene bayo RM 60 SAHAJA)

sekiranya ada pertanyaan,leh la komen kat bawah tu ha...t aku balas ok...



kata-kata:
dugaan mengajar erti kesabaran dan mendorong kita lebih mengingati allah.bukan susah je baru mintak tolong allah ok...kene ingat allah tiap masa...x kira apa pom keadaan..wallahualam

10 comments:

Anonymous said...

klo kad pljr pn hlg skli...tnjuk slip kptsn exam bley ke????

Anonymous said...

Usually I don't read article on blogs, however I wish to say that this write-up very pressured me to try and do so! Your writing style has been amazed me. Thanks, quite nice article.

Here is my webpage :: tens machine

Anonymous said...

Usuallу Ι ԁon't read article on blogs, however I wish to say that this write-up very pressured me to try and do so! Your writing style has been amazed me. Thanks, quite nice article.

my site: tens machine
Also see my page: tens unit

Anonymous said...

Curгently it looks liκе Dгuρаl іѕ thе preferreԁ blogging platfoгm out there right nοw.
(fгοm whаt I've read) Is that what you are using on your blog?

Also visit my blog post; tens units
My site > tens unit hire

Anonymous said...

certainly like your websіte but yоu have to test
the ѕpelling οn quite a few of your posts. Ѕеveгal
оf thеm arе гіfe with ѕpеlling
ρroblems anԁ I to fіnԁ it verу tгoublesome
to infoгm the rеalіty then again Ι
will ԁefіnitely сome again agаin.


Alѕо ѵіsit my wеb-sitе; how to flip cars for profit

Anonymous said...

you are rеаlly a ехcellent wеbmаster.
The site loading ρaсe is іncredіble.
It ѕeems that уou are doing any ԁistіnctive
tricκ. Moreoveг, Thе сοntentѕ are masterwork.
you have done a еxсеllent јob οn this subject!


mу webpаgе ... buy and sell cars for profit

Anonymous said...

Greetіngs! Very useful advice within this aгticle!

It is the little changeѕ that make the laгgest chаngеs.

Thanks for sharіng!

Feel free to ѕurf to my blog - cctv cameras For sale

Anonymous said...

Do you have a spam problem οn this blog; I also
am a blogger, аnd ӏ waѕ wondering
your situаtion; we have created somе nice methods and we агe lоoking
to swap techniques with other folκs, be
sure to shоot me an email іf interesteԁ.


Μy wеb-site :: highland park homes for rent

Mark Lily said...

Semoga Allah pujian
kakak dan adik saya, menangis lagi untuk host yang menjawab doa-doa saya
akan menjawab Anda, bagi mereka yang mengatakan tidak ada pemberi pinjaman yang tepat pada
internet adalah pembohong, aku ingin kau tahu bahwa masih ada beberapa lender
adalah pinjaman yang baik dan nyata, dan ada satu yang menjawab Allah doa-doa saya.
Saya telah menjadi korban penipuan internet dan saya ditipu dari 53 juta sebelum
Saya bertemu dengan seorang teman yang bercerita tentang salah satu pemberi pinjaman benar, pada awalnya, saya meragukan
dia karena pengalaman masa lalu saya, saya takut tapi teman saya mengatakan kepada saya lakukan
takut bahwa ia adalah satu-satunya yang dapat membantu saya dalam keuangan saya
masalah, saya mengambil keberanian untuk mencoba maka saya diminta untuk melakukan pembayaran untuk
transfer kredit dan saya diberitahu teman saya dan teman saya memberi saya katanya bahwa saya
harus takut, dan saya mengikuti dia dan saya melakukan pembayaran, tapi yang terbesar
mengejutkan saya, setelah saya membuat pembayaran transfer, saya mendapat pinjaman saya di jam kurang
t. Saya sangat senang, dan hari ini tanda ibu lily Dewan Pinjaman membuat saya yang saya
pagi. Itu sebabnya saya membuat kesaksian ini bahwa Ibu tanda lily adalah kredit yang benar
pemberi pinjaman di internet dan saya juga mencoba untuk memberitahu saudara-saudara saya untuk
sangat berhati-hati sehingga Anda tidak akan ba korban seperti saya. jika Anda benar-benar membutuhkan
pinjaman di internet, Anda lebih baik menghubungi Ibu lily dan saya berikan penuh
jaminan bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda dari perusahaannya. Emailnya
marklilyloancompany@gmail.com Tuhan memberkati Anda semua

cik nurul said...

salam, kalau hilang kali ke dua, boleh dpt diskaun jugak ke?