Saturday, May 8, 2010

SWEATER/JACKET/RAIN COAT MEMBAWA MAUT


Salam.hari yang sangat bahagia...ada hubby disisi..hehe...bukan senang nak bersama hubby sejak beliau meng'kursuskan' diri ...huhu...


well, seperti mana tajuk kat atas tu...aku nak bawak satu kisah yang aku harap boleh jadi tauladan untuk semua penunggang motosikal kat malaysia


kisah bermula apabila seorang isteri yang dalam perjalanannya nak amik anak sekolah, macam biasa naik motor n akan pakai sweater...but, sweater dipakai terbalik...leh bayangkan x?sweater dipakai terbalik...butang kat belakang...


tiba-tiba.. sweater yang terkibai kibai kerana kelajuan motor maximum...dan bermula lah satu tragedi apabila sweater yang terkibai-kibai tu tersangkut pada lori yang menghimpit moto akibat jalan yang sempit...dan, teseretlah beliau di atas jalan raya tersebut...


namun, sempat lagi si isteri call suaminya dan bagitau dia excident....tak lama pastu beliau meninggal di tempat kejadian...


kisah ni adalah kisah benar yg terjadi kepada kawan kepada abg aku...sangat bahaya kan...makanya, beringat sebelum kena






1 comment:

NadiaShafiqa said...

alamak...takutnya...
tapi jarang naik moto..
thanks for the info..

btw,salam ziarah~~