Wednesday, March 31, 2010

Berpisah Jua....






Aktiviti hari ni full(x la full sgt pun)
setakat gi library cari bahan akhir tok laporan projek sains jek
ingat lagi masa zaman wat tesis(zaman???macam da dah lama sgt, padahal sem lepas jek)

aku wat tesis (library research)
jadi,segala rujukan aku adalah semata-mata bahan dari library dan aku kaitkan dengan isu semasa

masa wat tesis tu..sehari suntuk masa aku habis kat library(tetibe jek jadik ulat buku)

kalu x, memang time ada buku nk pnjam jek baru la gi library..

siap berkampung lagi time tu...wah..memang baik lah...hidup sorang2 jek...x ada member pun gi library skali ngan aku..sebab aku rasa masa itu emas time wat tesis..

dan, masa tu dah pun berlalu...4 tahun kat bumi UKM ni membawa 1 juta erti dan pahit manis dalam hidup aku...

bersama kawan2, lecturer dan tutor, dan sume2 la...aktiviti...

masa tahun 1 aku selalu je cakap, bila nak habis ni..lamanya..fak lain sume 3 tahun, fak aku,(pendidikan) undang2, n ekonomi 4 tahun...lama tu...

kalau ada baby, dah pandai baca dah budak tu

hm...sampailah masanya, 4 tahun tu akan berakhir.kejap sgt2...sebab tu, sejak akhir2 ni, aku asek pasang jek lagu sedih2, sahabat2, ...

sebelum aku lupa, ada jek yg tanya aku apa tajuk lagu ni kan?

kepada encik2 yg bertanya, tajuk lagu ni,

"cebisan kenangan"

dendangan Amar...(ala yg putih2 ensem2 yg silap mata tu...x-studnt UIA)

hm...lagu tu mmg bawak makna yg mendalam buat aku. perpisahan memang pahit...

tapi, dimana ada pertemuan, disitu ada perpisahan...aku memg rapat ngan kawan2.

sayang tu jgnla cakap..aku syg sume kawan2 aku...

terutamanya aida and ecah...my bff ...

huhu..byknya kngn dgn dorg...

lagu ni ditijukan khas buat semua sahabat2 yg aku sayang...


CEBISAN KENANGAN

Cebisan Kenangan
Album : Kiasan Naluri
Munsyid : Amar
http://liriknasyid.com


ukhwah yang terbina persis sekuntum bunga
meski pun kini kita terpisah demi kasih-Nya
namun cebisan kenangan kita
sentiasa bermain di bayangan mata
detik waktu yg berlalu
menjadi memori kau dan aku

sewaktu kita bersama saling setia menimba ilmu

tanpa mengeal erti penat jemu
igatkah kau lagi
kita bersama memijak onak duri
ditanah gersang mengutip semangat suci
kini segalanya tersurat dalam sanubari

bersabarlah dengan ketetentuan-Nya

ada rahmat yg tersembunyi
bertemu berpisah kerana Allah
lumrah kehidupan insan beriman
moga saat nan indah
ku harap berulang lagi

P/S:kredit lirik lagu buat http://www.liriknasyid.com/index.php/lirik/detail/65/amar-cebisan_kenangan.html

No comments: